Rustdag

16 oktober 2017 - Kalika, Nepal

Vannacht heb ik haast niet geslapen, ik ben maar met de foto's bezig geweest en wat gelezen. Zodra ik het licht aan doe zie ik wel vijf gekko's rondlopen op het plafond en de muren. De eerst dag vond ik dit nog doodeng, nu hoop ik alleen dat ze niet over me heen gaan lopen. Ze maken ook geluid, ik weet niet hoe dit moet beschrijven, het lijkt we een klapzoen geluid, maar hard genoeg om mij wakker te houden. Na het ontbijt gaat de groep naar een koffie branderij en een school, ik heb daar even geen zin in en blijf op het balkon lekker rustig een boek lezen.
Ze zijn rond twaalf uur weer terug en we gaan met elkaar eten, noedel soep en frietjes. Ook dit heeft Elbi gemaakt.
Als we hier iets drinken dan schrijft Elbi dit op in een groot schrift, voordat we vertrekken rekenen we dan af. Hij weet wel dat ik Lennie heet, maar hij ging het nu opschrijven.
Hij schreef Lani, dat vind ik eigenlijk wel erg leuk, misschien moet ik dat maar aan gaan nemen!
Daarna zijn we met elkaar naar het dorp beneden aan de berg gelopen en daar ben ik gaan kijk of de kleding klaar is
die ik gisteren besteld had. Zodra ik de berg afloop voel ik mijn benen, zo die doen zeer!
De kleding is klaar en ik moet het aantrekken, alles zweet en plakt dus ik sta te worstelen  achter een gordijntje van een meter breed, nou ja, verstand op nul en ik wurm me in de jurk ! Als het is gelukt wordt ik naar een spiegel geleid , oh dat is wel erg mooi! Dit ga ik thuis wel dragen , Chaja bij de volgende première zal ik in Gala aanwezig zijn !
Daarna lopen we nog even rond en gaan we met de taxi terug, ook nu is het een hoop gesteggel voordat we het over een prijs eens zijn.
Terug in het guesthouse gaan we gezamenlijk eten en verteld Elbi dat we morgen om half 7 gaan ontbijten en om 7 uur zullen vertrekken. De ander gaan weer met de bus en zullen er 6 tot 8 uur over rijden, ik wordt om 7 uur met de taxi gehaald en zal naar het vliegveld gebracht worden voor mijn vlucht naar Kathmandu, ' s avonds zullen we elkaar dan weer treffen in het Hotel !