De Levende Godin

25 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Na een heerlijke nacht werden we wakker in een wereld zonder elektra, deze was al uren uitgevallen wat hier in Nepal vaker gebeurde. Dus geen wifi en geen warm water. Prima, geen probleem, ze wisten niet wanneer er weer elektra zou zijn . We zijn in een andere wereld en op deze manier los van de "oude" wereld. Er kan altijd gebeld worden als het echt nodig is , maar nu is het helemaal goed. We ontbeten in de eetzaal met kaarslicht. Vanmorgen hadden we geen programma, even rustig aan. Om 11 uur had Rian afgesproken met een andere gids van vorig jaar om te ontmoetten. Rian had met hem enkele dagen opgetrokken vorig jaar en hun band was het afgelopen jaar gegroeid. Om 13.00 uur kwam Di Pen ons ophalen hij zou ons meenemen naar de bazaar van Kathmandu, maar het was ook een feestdag, de Levende Godin zou vandaag door Kathmandu rond gereden worden. Dit gebeurd een maal per jaar en er waren daaromheen allerlei activiteiten. Het is een belangrijk feest wat iedereen meeviert door te dansen en muziek te maken. De Levende Godin wordt rond gereden op een grote hoge kar zodat ieder haar kan zien. Di Pen komt uit Kathmandu en we kwamen in allerlei straatjes waar je anders nooit zou komen. Het was een geweldige dag en hij bracht ons in de avond naar de plekken waar we een goed zicht hadden op de optocht en de kar. Het is teveel omvattend geweest om alles op te schrijven, de foto's zullen een beter beeld van deze dag gaan geven.

1. Peter en Bernadette:
    25 september 2018
    Hoi Lennie, wat leuk weer om weer te lezen.
    Heel duidelijk en alsof we mee reizen.
    We genieten van je verhalen.
  2. Mieke:
    25 september 2018
    Ha Lennie,

Het is net of ik erbij, zo leuk is je verslag en je haalt het leven daar weer helemaal naar voren. Geweldig!
  3. Annemarie:
    26 september 2018
    Een hele goedemorgen aldaar en hier haha, wat een prachtige foto,s en hoe herkenbaar dat waar je maar 1x bent geweest zoooo herkenbaar is ook al is het een jaar later.
    Het valt niet mee om in het ritme vd dag te komen maar geweldig om te lezen hoe jullie het beleven.
  4. Anic:
    26 september 2018
    Ik geniet tenvolle van je reis verhalen, ben precies ook op reis😘