World Peace Stupa

7 oktober 2018 - Pokhara, Nepal

Vandaag wilde we naar de World Peace Stupa , boven op de berg aan de andere kant van het Fewa meer. We lieten ons met de Taxi ophalen die ons naar een plateau bracht waar vandaan wij de trappen zouden beklimmen naar de stupa. Langs de trappen naar boven staan allemaal kleine markt kramen en restaurantjes. Na een klim van een half uurtje kwamen wij boven . Deze Stupa werd door de Japanners gebouwd na de tweede wereldoorlog en behoort tot een hserie van 80 peacepagodes die door heel Europa , Azië en Amerika gebouwd zijn. Het doel hiervan was de vrede en de liefde tussen de mensen te benadrukken. Boven zijn mooie tuinen aangelegd en voordat je bij de Stupa komt , loop je een plein op en is het de bedoeling dat er daar stilte is. Als je naar boven wil moet je eerst je schoenen uitdoen. Dan kan je de trap oplopen, je kan dan boven om de Stupa heen lopen , altijd linksom. Net als vorig jaar is dit erg indrukwekkend. We liepen met de volle zon naar boven, toen we weer terug liepen gingen we even in een restaurantje genieten van het uitzicht, al snel kwamen er wolken en begon het te regenen. Geen probleem, we zaten heerlijk op een overdekt plekje te genieten met een uitzicht over het Fewa meer en de bergen. Na een half uurtje werd het weer droog en stonden we op om weer de trap naar beneden te nemen, naast ons zaten twee jonge vrouwen die ook uit Nederland bleken te komen. Ze wilde ook met de taxi naar het dorp terug of we met zijn viertjes konden rijden zodat we de kosten konden delen. Slim plannetje van die twee meiden. We liepen de trappen af en beneden stonden er al verschillende taxi's klaar, na even onderhandeld te hebben, bracht hij ons naar het dorp. Rian en ik stapte in het begin van het dorp uit en die twee meiden reden nog iets verder. Wij liepen rustig langs alle winkeltjes weer terug naar ons Hotel. Het was een ontspannen en rustige dag. Morgen willen we naar de zonsopgang bij Sarangkot , de zon komt om 6.04 uur op dus willen we een taxi om 5 uur bespreken, hopelijk is het dan niet bewolkt want dan zie je nog niets. We gaan het bekijken, we willen dit beide heel graag.

1. Karianne:
    8 oktober 2018