Van Tibet naar Nepal

5 oktober 2018 - Kathmandu, Nepal

5 oktober Vandaag werden we om half 9 opgehaald en werden we door Tashi en de chauffeur naar het vliegveld gereden. We hebben heel veel gehad aan de uitleg en verhalen over de Tibetanen welke Tashi ons kon vertellen . We hebben het idee dat we daardoor Tibet hebben gezien door alle Chinese invloeden heen. Ik denk dat we zonder Tashi dit niet hadden mee gekregen en er een ander beeld getoond was. We zijn haar hier heel dankbaar voor. Tashi is een sterke vrouw die zich op haar manier sterk maakt voor Tibet en het Tibetaanse volk wat erg moeilijk is en wij zeker wel hebben gezien en ervaren. Na afscheid te hebben genomen, gingen we met een vlucht van anderhalf uur terug naar Kathmandu waar wij opgewacht werden door Narenda. Hij bracht ons naar het Shambaling Hotel in Boudha in Kathmandu. In Nepal overviel ons de warmte , de drukte maar zeker ook de levendigheid. Dat mistte we in China. Het was weer fijn om in Nepal te zijn. We merkte ook direct dat de lucht niet meer zo ijl was en vochtiger. We hadden beide erge droge lippen en slijmvliezen gekregen in Tibet, we merkte dat dit direct minder werd . Ook het lopen ging weer makkelijker zonder dat je buiten adem raakte. Het Hotel waar we heen gebracht werden was luxueus, een grote kamer met keurige badkamer , op de kamer een koelkastje, fruit en dergelijke, ook stond er een klankschaal. Niet gewend maar wel even heel erg prettig. We zouden vandaag een gids krijgen om ons naar de boeddhistische wijk en Stupa te begeleiden. We hadden deze beide vorig jaar al bezocht, daarbij waren wij beide moe en vonden het prettiger om zelf ons eigen gang te gaan. Narenda vond dit geen probleem dus de gids zou afgezegd worden, zo konden wij even een rustige dag hebben. Morgen zouden we naar Pokhara vliegen , dus nu even alles ordenen wat wel en niet meegaat. Daarna zijn Rian en ik zelf naar de Stupa gewandeld en daar in de wijk in ons eigen tempo heerlijk rondgewandeld en mensen gekeken. In de avond hebben we in het restaurant van het Hotel heerlijk gegeten en zijn we bijtijds naar onze kamer gegaan. Er is weer een makkelijker bereik voor wifi en de app /. Facebook . Alles nu even doorlezen en bijwerken en dan een goede nacht maken.

1. Anneke Idema:
    7 oktober 2018
    Lennie, wat een reis! Overweldigend, wat fantastisch om dit mee te maken. En doordat jij zo beeldend en boeiend vertelt en zulke prachtige foto's maakt, kan ik met je mee genieten. Dank je wel. Lieve groet van Anneke.