Patan museum

15 oktober 2018 - Patan, Nepal

Dit Hotel is al erg oud en ze hebben op de kamers nog echte Vensterbanken, datgene waar ze eigenlijk echt voor bedoeld zijn, een brede bank met kussentjes zodat je daarop kan zitten en naar buiten kan kijken. Er zijn zware kantelramen van bewerkt hout die je naar boven klapt en dan met een haak aan het plafond vast zet. Nu zit er glas in, maar verschillende vensters hebben alleen een raster van hout daarin gemaakt en geen glas. Het is erg mooi. Buiten op de patio hebben we in het zonnetje gegeten , daarna zijn we naar het centrum gegaan waar we het Patan museum bezocht hebben. Vroeger was dit het paleis van de Koning , er waren verschillende zalen en vleugels waar vitrines stonden met o.a allerlei boeddha's. Je kon het hele gebouw doorlopen en ook de tuinen waren erg mooi aangelegd met bomen en struiken, de gebouwen waren erg mooi gerestaureerd en je kreeg een beeld van die tijd. Ik heb er een boek van aangeschaft zodat ik het later nog eens rustig kan doorkijken. Daarna nog even door Patan gekuierd. We nemen nu ook steeds de achteraf straatjes. Ik laat Rian voorop lopen, want ik ben bij iedere bocht de weg kwijt, Rian weet feilloos het Hotel weer te vinden, dus ik hobbel vol vertrouwen mee. Eind van de middag even de rust gepakt in het Hotel, op de Patio en de tuin is het rustig vertoeven. Het is een familie Hotel en je wordt al snel bij een praatje betrokken. Vanavond gaan we eten bij Newari Kitchen , dit wordt beheerd door een vriendin van Holy en daar wordt goed en lekker gekookt. Om daar te komen lopen we ongeveer 30 minuutjes , het is echt spits en op een gegeven moment stond het helemaal vast op een kruising met bijna allemaal brommers. Niet te geloven en daar moet je dan langs lopen en doorheen om over te steken . Je hebt geen stoepen en weinig verlichting , dus niet twijfelen maar gewoon gaan! Schitterend , en geen geschreeuw of gescheld, nee hoor , dit is gewoon , dus ieder doet gewoon mee. Wij dus ook ! Het was weer een fijne dag. Het lukt nu niet om de foto's te versturen , die komen morgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade