Patan

14 oktober 2018 - Patan, Nepal

Vanmorgen stonden we al vroeg op, om 7 uur zou de taxi komen dus dan moesten we klaar staan. Nadat we afscheid hadden genomen van de eigenaars reden we naar het vliegveld, het leven in Nepal begint al vroeg dus het was al aardig druk op de weg, maar onze chauffeur reed flink door ! Met een half uur stonden we al bij de balie, er was nog ruimte op een eerdere vlucht, of we dit wilde. Ja hoor waarom niet en , niet te geloven, hij vertrok ook nog op tijd. De drie achterste rijen waren nog leeg. Het was een vlucht van 30 minuten en we vlogen weer over de Himalaya. Toen we door de wolken heen waren kregen we een schitterend zicht op deze bergen. Ik ging een rij achter Rian zitten zodat we allebei alles goed kunnen zien en ook de nodige foto's konden maken. Op het vliegveld worden we door Narenda opgewacht, hij bracht ons naar het Hotel in Patan. Rian was daar het vorige jaar ook geweest, maar voor mij was dit de eerste keer . Het is een Hotel midden in het centrum, het gebouw is wel 300 jaar oud en keurig verzorgt, het toont statig. Zodra je door de poort loopt vallen de verkeersgeluiden weg. De plafonds zijn erg laag, dus als je door een deur loopt moet je bukken. De kamers zien er netjes uit, de matrassen liggen op de grond , ja als er een ledikant zou staan dan lag je met je neus tegen het plafond aan ! Erg mooi ! Daarna liepen we Patan in. Een oude stad met veel tempels die bij de aardbeving in 2015 erg zwaar getroffen is. Ze zijn sinds die tijd bezig om alles weer in oude staat terug te brengen. Sorteren de stenen en dakpannen tussen het puin vandaan en zijn alles weer in de oude stijl aan het opbouwen, erg mooi om te zien, zoveel passie voor hun land en hun rijkdommen. Het is druk in Patan en daar moet ik weer even aan wennen na de rust van Bengas, maar dat komt wel goed. Vanavond een fijn restaurantje opgezocht en een gezellige avond gehad .

1. Peter en Bernadette:
    14 oktober 2018
    Geweldig Lennie leuke verhalen en mooie foto's wat een heerlijke reis maak je zo
  2. Jeanne:
    14 oktober 2018
    Dank voor je verslagen. Fijn om zo een beetje mee te reizen
    Liefs Jeanne verhulst