Laatste dag

13 oktober 2018 - Begnas Lake, Nepal

De laatste dag in Rupa Guesthouse, het was weer erg mistig bij het wakker worden, rond half 9 kwam de zon door waardoor we direct de warmte op onze huid voelde en de Himalaya weer tevoorschijn kwam. Vanmorgen lekker op het terras gezeten, vandaag zou het nichtje van Holy ons komen ophalen om met ons naar het dorpje Begnas te gaan. We zijn hier nu 5 dagen geweest en komen hier helemaal tot rust, niets hoeft en alles mag. We konden hier de dagen zelf invullen. Het contact met de eigenaars is hartelijk en ze zullen alles doen om het naar je zin te maken. Mocht je ooit willen "opladen" dan is dit de ideale plek hiervoor, even een stukje reizen , maar dan heb je ook wat. Rond 11 uur kwam het nichtje van Holy ons ophalen. Ze is 13 jaar en spreekt behoorlijk engels, ze wil later ook gids worden dus wij waren een mooi proefobject voor haar. Eerst bracht ze ons naar de school , het is zaterdag dus er zijn geen kindertjes maar we kregen wel een beeld hoe het daar ging. Daarna leidde ze ons via smalle paadjes de berg weer af, glibberend en steil. Dat is dus echt niets voor mij, Rian doet dat beter. Onder aan de berg keken we even of er geen bloedzuigers op onze voeten zaten . Rian had er drie, maar voordat zij zich gingen vastzuigen, haalde we ze weg. We liepen het dorpje Begnas binnen. Rian had daar vorig jaar een tuniek laten maken en een vriendin van haar had gevraagd of zij stof mee wilde nemen. We liepen naar het winkeltje en na even zoeken vonden ze precies de stof die ze voor ogen hadden. Na nog wat gedronken te hebben zijn we met een taxi terug gegaan naar Rupa Guesthouse voor een rustige middag. Morgen vertrekken we met het vliegtuig van Pokhara terug naar Kathmandu. In ons schema staat dat we dan naar Panauti gebracht zouden worden en dan startte met een tracking van 2 dagen naar Balthali. Eerlijk gezegd hebben we het beide wel gehad met de "prestatie" tochten, we hebben al heel wat kilometers in onze benen en de laatste dagen willen we eigenlijk liever wat meer de rust pakken. In overleg met Narendra cancelen we de tracking naar Balthali en worden we vanaf het vliegveld van Kathmandu morgen direct naar Patan gebracht , waar we anders na Balthali heen zouden gaan. Hij had kamers kunnen regelen dus nu gaan we morgen naar Patan . Leuk ! Het begint hier weer in de verte te donderen en er komen dreigende wolken boven de Himalaya, misschien weer zo een stortbui als gisteren? We wachten het af, wij zitten binnen.

1. Annemarie:
    14 oktober 2018
    En zo verlaten jullie het prachtige Tibet met een mooi en intens gevoel lijkt mij,en dat jullie de planning aangepast hebben kan ik mij wel voorstellen want ik weet wel “zonder inspanning geen ontspanning” maar het is ook even heerlijk om in je eigen modusje weg te zakken en te genieten van “niets” 😊😊😊