Een stortbui

12 oktober 2018 - Begnas Lake, Nepal

Vandaag schijnt de zon volop. Tijdens het ontbijt op het terras voel je de warmte op je huid, heerlijk ! Voor vandaag hebben we geen plannen en dat is ook wel heel prettig, vandaag op je af laten komen zoals het gaat ! Na het ontbijt zocht ik de schommel bank op waarin ik me heerlijk heb genesteld met een uitzicht over de Himalaya, Het wenselijke en ultieme Leven ! Een jaar geleden waren wij op deze zelfde plek, een gedeelte van de groep, waar ik ook bij hoorde, vertrok toen voor een tracking , Rian en nog een paar mensen bleven in het guesthouse en hadden een ander programma. Precies een jaar geleden. Wat is er hierin veel gebeurd en wat bijzonder om precies weer op die plek te zijn samen met Rian, die ik vorig jaar voor het eerst ontmoette. Het was een klamme warmte vandaag, we besloten om een korte wandeling te maken langs het tempeltje richting het yoga centrum, onderweg zijn we in een klein restaurantje gaan lunchen, waarna we weer terug liepen. We hadden het plan om iets verder te lopen naar een klein dorpje, maar ik had het wel even gehad dus wilde wel terug naar het guesthouse. Even niets. Rian had daar ook heel geen problemen mee. We hebben ons geïnstalleerd op de veranda en kijken uit over de bergen. We merken dat het begint te waaien en donkere wolken trekken zich over de bergen waar wij op uitkijken, even later begint het te donderen. Blijft het bij de bergen daar of gaan we hier ook een bui mee krijgen ? Het gaat hier steeds harder waaien en nu zien we ook de bliksem flitsen. Ben ik blij dat we niet verder gewandeld zijn ! En dan stort ook in ons dal alles omlaag. Snel de luiken nog dicht doen en de was binnen halen en dan het natuur fenomeen bekijken. Na een half uur hield de regen op , en begonnen de vogels en krekels weer geluiden te maken. Het is hier rond 6 uur al donker dus van de donkerte van de regenbui ging het direct over naar de donkerte van de avond.

1. Anneke Idema:
    12 oktober 2018
    Lennie, wat een heerlijke ervaringen! Ik geniet met je mee, van je verhalen maar ook van de schitterende foto's en nu zelfs een video! Goeie reis verder.
  2. Annemarie:
    13 oktober 2018
    Heerlijk om even ZEN te zijn en te genieten vd regenbui die valt.
    De foto,s geven ook zo,n mooi beeld weer,ben ook echt een klein beetje mee op reis geweest dmv je prachtige verhalen die mij aanspraken en in mn hoofd een beeld vormden hoe het daar allemaal is. 😘