Naar Doha

1 oktober 2017 - Doha, Qatar

En vandaag gaat mijn reis beginnen, de laatste spullen  vanmorgen in mijn rugzak gedaan , ik hoef hem niet zelf te dragen deze reis, maar toch zit het zo in mijn systeem om " licht " in te pakken dat ik ook daar nu rekening mee houd.
Ik mag 30 kg meenemen, tijdens de tracking komen er porters je bagage dragen, dan mag je 10 kg mee geven, de rest laat je in het hotel waar je na de tracking weer terug komt. Oke even checken, ha, mijn rugzak weegt nu 9.9 kg!
Netjes toch ? Voor Santiago vind ik dat weer teveel, maar nu perfect ! Na alles nog extra gecontroleerd te hebben  was het tijd en Mons bracht mij naar Schiphol. De balie was nog niet open maar dat zou met een kwartiertje gebeuren, je zag de rij groeien! Wat een controles ! Na de incheck, ging je door de poortjes met de tassen controle en daarna nog een keer door een poortje waar je via een camera gescand werd terwijl je pas in een kastje lag. Bij elkaar was je zeker een uur bezig . Daarna op zoek naar de gate , daar kon ik via het raam het vliegtuig zien waar we mee gingen vliegen , echt groot .
Terwijl ik om mij heen keek zag ik opeens bekende gezichten , deze reis maken we met 10 mensen waarvan de meeste elkaar niet kennen. Iemand heeft een groeps app gestart waarin we foto's hebben gezet zodat we elkaar herkennen. Ik wist dat er met deze vlucht 1 andere vrouw uit de groep zou reizen Ineke, maar ik wist niet dat er nog meer gingen. Men kon zelf zijn vlucht boeken dus ieder gaat op zijn eigen manier , we zien elkaar allemaal eigenlijk pas in Kathmandu. De mensen die ik nu herkende zijn een jonger echtpaar ,  Selda en Antoine . Ik liep naar ze toe om me voor te stellen, dus deze vlucht zijn we met 4 mensen uit de groep.
Rond 4 uur mochten we instappen, iedereen zit op andere plekken , dit vliegtuig is echt groot , 2 rijen van 3 zitplaatsen rechts en links en ik het midden nog eens een rij van 4 zitplaatsen, zo groots heb ik nog nooit gevlogen. Voldoende beenruimte en een schermpje met allerlei films, Jirre, doctor Who ! E was een storing met de verwarming dus het was bloedje heet , de stewards brachten koud water langs en frisse doekjes, wat een service en dan zijn we nog niet eens vertrokken ! Een uurtje later dan gepland gingen we de lucht in met weer normalere temperaturen  ! Ze kwamen al snel langs met het menu , ik had van te voren al , op advies van Thomas een vegetarische lunch besteld ten eerste omdat het lekker is, maar ook vertelde hij, als er mensen overboekt zijn, dan zullen de vegetarische reizigers niet zo snel naar een andere vlucht verplaatst worden omdat die maaltijden gepast besteld worden .  Daar is over nagedacht !
Na een lange reis kwamen we om kwart over 11 in Doha aan. Daar konden we de tijd weer een uurtje verder zetten en was het nu .kwart over 12. Ineke en ik zouden onze volgende vlucht om 3.25 uur krijgen, Selma en Antoine gingen Quatar in want zij hadden zo geboekt dat ze een overstap hadden van 12 uur !
In het vliegtuig net niet veel geslapen dus we zochten de gate op en vonden een paar lekkere stoelen. Een mooi moment om dit verhaal te schrijven en op te sturen.

1. Miranda:
    2 oktober 2017
    Mooi Lennie! Wat een beleving al💜!
  2. Anneke Idema:
    2 oktober 2017
    fijn Lennie, de reis is echt begonnen!! Dat wordt genieten. Lieve groet.
  3. Sandra Hagoort:
    2 oktober 2017
    Fijn om weer mee te kunnen lezen met je mooie belevenissen! Geniet van je reis, Lennie!
  4. Mons Verkerk:
    Hoi Lenneke,

Je aankomst is een goede start gebleken.
    Geniet er 200% van en maak mooie foto's.
    Hier is alles OK.
    Liefs Mons