Voorbereiding voor Nepal

30 september 2017 - Nieuwveen, Nederland

5 Jaar geleden wilde ik al heel graag naar Nepal, door allerlei omstandigheden kwam het er niet van, maar het bleef kriebelen. Afgelopen jaar ben ik opnieuw eens gaan kijken wat er mogelijk is. De manier zoals ik de laatste jaren reisde, in mijn eentje wandelen, leek me niet echt verstandig in die omgeving, maar een groepsreis is ook niet mijn favoriete bezigheid. Wat wel al snel duidelijk werd was dat Mons niet mee zou gaan. Dus , hoe zal ik dit nu eens gaan aanpakken !  Wat wilde ik eigenlijk in Nepal doen, ik wil de inwoners van Nepal  ontmoeten, in wil wandelen, de natuur ervaren de cultuur proeven. En wat wil  ik niet ! Ik wil niet op vakantie met een  grote groep mensen en ook niet veel in een bus zitten ! Met deze kennis ben ik gaan kijken wat reisorganisaties te bieden hebben. Al snel kwam ik uit bij Top of the World reizen, het aanbod en de tekst sprak me erg aan en dan met name de reis Rituelen en Heiligdommen , veel wandelen, veel natuur , een goede begeleiding en de meeste mensen die mee gaan zijn alleenstaand. De groep is nooit te groot maximaal 12. dat klinkt allemaal heel goed. Wat wel een probleem voor mij is dat er op een aantal dagen ook met de bus gereden moet worden, onder andere van Kathmandu naar Pokhara , dat zal zeker 8 uur zijn en dat zou ik niet kunnen. Ik heb een afspraak gemaakt met Thomas, degene die de reizen organiseert, om alles eens door te spreken en hij gaf aan dat ieder zijn eigen programma kan hebben binnen deze reis, dus voor mij zou het dan mogelijk zijn om niet met de bus te gaan, maar dat er een binnenlandse vlucht geregeld kan worden. Dat was wel een geweldig voorstel, de organisatie zou dan alles regelen , dat klonk wel heel goed ! Eigenlijk was deze hele reis precies zoals ik het wilde , nadat ik met Mons alles doorgesproken had besloot ik om de knoop door te hakken en te gaan ! Nu moest ik dingen gaan regelen waar ik nog nooit mee te maken had gehad, zover ben ik nog nooit geweest. als eerst in Amsterdam een visum halen, dan wordt het toch wel echt, daarna een reeks prikken halen, dan wordt het nog echter :(  en nu.......mijn rugzak staat klaar want morgen is het zover ! Spannend maar zoveel zin in !  Er is al verteld dat er weinig bereik is voor internet, maar ik ga zeker weer mijn reis beschrijven dus , lees mee als je het leuk vindt. zodra het mogelijk is , stuur ik ze door.

1. Karianne:
    30 september 2017
    Oh,wat gaaf, Lennie!!!! Ik krijg er kippenvel van!!! Wat een geluk ook voor jouw groep dat ze JOU in de groep hebben!!! Ik zou niets liever hebben dan JOU in mijn groep te hebben!!! Geniet ervan, vrouw.... Ik ben ape-trots op je!! Bij jou in gedachten...Ik Geef om jou, liefs, Karianne
  2. Miranda:
    1 oktober 2017
    Dit wordt jouw reis💜
  3. Sandra Hagoort:
    1 oktober 2017
    Supergaaf Lennie! Ik kijk er naar uit om jouw ervaringen met je mee te lezen en zo mee te beleven, dus hoop dat je toch met enige regelmaat online kan zijn :-) Geniet er met volle teugen van!!